torsdag 12 april 2012

Zumba och steg

Jag har fastnat för motionsformen Zumba. Jag testade hos en kompis i förrgår och nu är jag besatt! Jag är en sådan som gärna hittar på mina egna rörelser om jag inte förstår eller klarar av de stegen som visas men jag står INTE stilla!
Zumba är en jättebbra motionsform som man kan utföra hemma när barnen somnat vilket uppskattas nrä man inte hinner på gymmet.
Jag hoppade även lite hopprep i luften vilket var jättejobbigt men kul och svettigt :D

Idag knep jag ihop 10800 steg varav 7200 på stegräknaren och resten på zumba och hopprep!

Jag är nöjd med dagen ändå :D

2 kommentarer:

  1. Heja! Bra jobbat! Jag är nyfiken på Zumba jag med men jag har noll koordination. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så bra koordination heller men man tränar ju upp den hela tiden när man dansar :D

      Radera